Sep 14, 2009

momen pose terbaek...

Kat dalam kereta kat Higway Karak

Tyme tu dalam perjalanan balik dari Besut... Kat karak ... tyme tulah cuti Merdeka... memang 1Malaysia lah yang jam haritu... yang Muslim pakat2 balik kampung.. yang non muslim.. Ntah kemana ntah.. Tapi memang ramai... Kakak aku sekelamin ngan abang aku ada sekali...
Dah macam senja.. kakak aku cari stesen yang ada orang azan... memang takde yang kedengaran.. Alih2 ada gak yang azan tapi radio mana entah.. Ada unsur was2 disitu... Kitorang tunggu punya tunggu... Ada satu kereta(lupa model apa) dah makan dah penghuninya... Diorang senyum je sambil tunjuk maknan... menandakan dah berbuka.... Kitorang hentam biskut Nur Kasih.. (kakak aku reka) ngan epal... Uish... apa2... memang diingatilah...

Tulah kakak aku, degil lagi ... mak aku nak bekalkan nasi taknak ambil...

Bukak puasa ngan family 1 Ramadhan

Memanglah besh... Sebab ngan family kan...Awal2 lak tu... Mak aku masak punyalah sedap... Tapi time tu perut aku tak elok lagi... Makan sikit2 sudah...

Bukak puasa kat Mid Valley..

Kitorang sampai kat underground level sama ngan azan berkumandang..... Apalagi menghala kedalam jusco teruslah.. cari maknan untuk berbuka puasa.. Tyme jalan2 ada promoter tgah promote buah kiwi... Chinese.... Dia senyum je time kitorang lalu.. Aku pun bukak mulut kat Amrin..
Aku: Me, asalo kita tak ambik je kiwi tadi ah...
Nime: Ak ah... bagus gak cadangan tu... Ko gi ambik ah..
Aku: he3...(terus buat uturn , grab kiwi tu)
Tetiba amoi cantik tu berbicara..
Amoicantek: Haaaa... mabik2 jangan malu2...
Ni.. dah baca doa buka pose lom?
Aku dan Nime: Dah2 awal2 lagi dah baca... he3(aku lupa.. nime aku tak tahu...)
Aku: Terima kasih... Nka lagi aci tak?
Amoicantek: Boleh2.. ambil lagi...
Aku grab and go...

Bukak puasa dalam wayang..

tyme tu aku ngan atuk tgah nonton Up(cadangan serta merta sebenarnya)... Klakakkakakak tul citer tu... tgah2 nonton... tak tahu dah bukak ke belum...nak intai orang gelap-gulita... Kol kawan2 ... Semua tak angkat.. Akhirnya kol kakak aku.... " dah berbuke"... dan hentamlah kami popkon dan coke...

Bukak pose dalam wayang kali kedua...

kali ni berbuka skali lagi... tapi tyme nonton final destination... Bezanya, yang ni lagi meriah... kapasiti kawan2 bertambah... ha3... popkon= daging... telan je lah... Bagi aku citer tu klaka nak mampus...


Kuih bait dalam perjalanan ke KB...

haaaaaaaaa... ni takdelah spesel sangat... Yang speselnya... kuih bait... Kuih bait tu konpem perkataan baru dalam kamus kita.... ha3... besh..

bukak pose ngan si bujang 29 3B

Bila semua ahli bujang berkumpul untuk menghadap menu... Memang besh... kadang2 semua terdiam... kdang2 bising nak mampos ... tapi tak kisahlah.... sebab nime memang pandai tanak nasi...

Ape2 pun kena tunggu setahun lagilah nak kumpul momen cenggini...
Alhamdulillah... Segala target aku telah berjaya dicapai dalam ramadhan kali ni...
Ada jugak yang terbabas, tapi takpelah.... Teruskanlah muhasabah diri zaer...

Assalamualaikum.....

0 mau bicara juga..: