Sep 10, 2009

tomyam mahu juga diceritakan....

"oit zairil... dah pukul 430..."
kejut ayai....
Aduh malasnye....
nak sahur... kna bangun awal skit
sebab nak pergi beli tomyam buat kuah...
semalam dah bl dinner plate kat kfc...
ada tiga ketul ayam...
satu untuk aku...
satu utk atuk...
satu untuk mel(klakakaka mel lari)

So misi di pagi hari... cari kuah...
tu yang decide nak beli tom yam tu...
pakai seluar.... basuh muka....
grab wallet ngan kunci...
menghalalah ke kedai...
mak andeh.....

Order.... tom yam ayam satu...
tarak... ayam dah abes...
takpelah...
bgi jelah tom yam ape pun...

dan dibungkusakan aku tom yam udang campur sotong...
dalam masih mamai..
ambik wallet kat blakang..
bukaka wallet....
aaaaaaaaaaaaaaaa...
dwet tak bawa....
ygok muka mak cik...
mak cik tgok muka akau...
mata kami bertentangan...
dan saat mata aku berkaca...
aku berbicara...
" acik, lupa bawak dwet"
"mmmmm, takpelah... nanti bayar esok"
makcik tu berlalu pergi...
aku mula beransur ..
riang... ngantuk dah hilang...
mamai dah takde...
naik atas melantak tomyam untuk sahur...

nak dijadikan cerita..
takde sape nak habeskan... tom yam tu...
atuk... awal2... dah sambung tito...
nime... cam tito lena...
ayai....
" tanat ah... ak dah minum sahur tadi"
alip...
"ak dah sahur"
setelah dipujuk2... di rayu2...
alip habiskan tomyam tersebut....
knapa aku tak habiskan...
tak gila aku... hentam kuah dah gatal satu muka...
nak habiskan encik2 udang dan encik2 sotong....
nauzubillah....

dan akhirnya tom yam yang malang.. habis gak....

P/s: kredit untuk orang yang habiskan..
ah... ape?... pakai bil... alhamdulillah...
tak yah susah2 nak top up...

0 mau bicara juga..: