Oct 12, 2009

huh!

Betulke aku ni bukan orang nya cakna orangnya...?
Pelupa?
tak pernah menghargai barang?
Tak pernah menghargai pemberian...?

tetiba nak muhasabah diri bila...
Satu-satunya pemberian dia yang aku terima...
Yang aku harap boleh simpan...
yang aku harap aku dapat hargai....

Tapi... memang aku orang yang tak pandai hargai barang kot...
semua barang yang diberikan hilang....
Termasuk wallet aku...
*tak termasuk 2x jam kan kawan*

Aku teringin sangat nak pakai wallet camtu...
tapi masalahnya... Mahal...
tak mampu nak beli dengan dwet sendiri...

bila dia dah nampak aku guna wallet hasil dari hadiah KFC...
dia bawak aku pergi masuk kedai...
saje nak tgok barang...
aku peganglah beberapa barang...
aku tak sedar yang dia ada rencana sendiri...

hasilnya... bila balik kampung....
aku jumpa 'bungkusan' dalam bag laptop kau...
bila lah dialetakkan wallet ni...
dgan ucapan...
'wish me happy'...

aku simpan lah wallet tu...
tapi aku ni kan zairil....
Dah banyak kali jatuh wallet tu...
First... masa kat kampung...
Sebelum sanding kakak aku...
Bila buat police report...
setelkan pasal masalah bank...
Hari perkahwinan kakak aku...
ada orang hantar....
Syukur...

Banyak lagilah tragedi disebalik wallet ni...
tapi minggu ni paling kerap..
tapi ... ayai jumpa...
dia siap buat gurau2 agi....

baru je nak rasa ada dwet setelah beberapa hari takde dwet...
malangnya... wallet tu mencicirkan diri....
dalam perjalanan aku ke post office nak renew lesen....

then... it's gone...
empat kali pergi dan balik cari wallet tue...
tak jumpa2...
tolong tuhan...
gurauan lah semata-mata....
tapi...
memang takde...

akhirnya...
aku buat police report ...
tak tahulah apa yang tuhan nak uji aku...
tapi aku percaya ...
ada hikmah disebalik kehilangan...

dunia... walletku hilang...

*buat dia yang hadiahkan.... maafkan ... kalo baca ni...
tahu2lah apa tindakan anda... nak marah... marah lah...
taik telinga ni sedia mencair*

p/s: doakan aku jumpa balik wallet tu...
" OGKHMILI"





0 mau bicara juga..: