Oct 19, 2009

it ends today.... at last...


lastly... the most hazardously tremendously extremely terhorrible(terrible+horrible)
week in my life ends today....

*gila melampau hiperbola dia*

Hari ni , dgan bantuan kawan2, akhirnya aku berjaya tamatkan minggu kesengsaraan...
Dengan bantuan uang dari Ayai dan Atuk
plus hasil korek tabung aku....
dan juga Banin serta mobilnya Cik Kuning,
ngan Teeeeeeeeee...
yg mmg mmbnatu habis....
temankan Banin....
Aku pergialh ke Jabatan Pendaftaran Negara
Tingkat 3, atas Hentian Kajang.
*alamat dberikan sebagai rujukan masa depan*
Buat i.c...
Sampai kat kaunter pertanyaan....
Cik Kaunter Pertanyaan sambutku...
" Ye dik, boleh tolong?"
Aku dgn muka cam manis2 skit balas..
"Camni kak, saya nak buat i.c sebab i.c sebelum ni tercicir..."
" boleh bg report polis..?"
aku pun hulurkan...
" owh, tercicir adik kna bayar RM110, kalo kna curi baru free...
kalo adik blajar adik kan bayar Rm 60 jelah"
"owh sy student kak"
"camtu, nak i.d?"
"tak bawaklah kak"
"Klao camtu kna bayar Rm 110 sploh lah...
Kalau nak byr separuh pergi ambik id card.."
aku ngan muka poyonya jalan ...
pergi kat meja nak menulis maklumat diri...
kol atuk...
tapi ada kerumitan skit...
aku decide nak gna cdgan T
kat atas kereta..
"ko kna pandai pujuk2 skit."
Aku grab ayat tue dan melangkah balik kat kaunter tue..

"camni kak, saya nak datang cni pun numpang orang.. Saya datanf jauh. Dwet nak buat I.c pun pinjam ngan orang ...
boleh laaa kak... Dapat separuh rege...
pun jadilah..."

Akhirnya akak tu bg aku no. giliran...
ngeeeeee~~~
Tyme nak buat i.c mak cik kat ctu lak gelak sebab dwet aku berlipat2...
" biasalah mak cik, pinjaman kawan2"

Tyme nak ambik gambar lak...
Dia suruh kiri... pastu kanan...
muka kiri sikit...
kepala kanan skit...
kiri kanan..
kanan kiri...
click...
Keluarlah gambarku...
"dik, ni gambar dia"
Aku bagi respon...
"masam gila pelanggan abg
Nak lagi boleh tak...?"
"boleh"
Take ke 3 barulah rasa ok skit...
sebab senyum skit...
*tak ok pun sebenarnya... cian abg tue...*
akhirnya i.c sementara ku siap...
yeah!

balik lah...
then grab motor ayai kuar g bandar...
Nak buat cimb bankcard...

Pergi bank kat nagn Mydin..
" maaf ye dik , kalo nak buat kan tunngu i.c adik siao dulu...
dia takleh gna i.c sementara"
aku pun begging lah...
"tak boleh, kn atunggu i.c dulu... Lambat ni dik.."
muk belagak... tak leh blah...
"Ok lah kak..."

Then aku ambik motor..
tergerak nak pergi kat cawangan satu lagi...
Senang aja diorang uruskan...
alih2 siap kad aku...
siap boleh withdraw agi...

Aku pun hangin satu badan...
Pergi balik kat CIMB kat Mydin tu,
Aku pergi kat kaunter...
Ak pun dgn selamba bicara...

" nah kak, apa nama... kak juliana ea...
saya bagi balik borang ni kat akak...
dua minggu baru boleh buat...
ni dah siap pun...
akak ni mmg malas lah...
Camni lah kak...
Akak dah kawen belum?
(dia buat muka blur)
Akak kalo malas sangat akak kawen...
jadik suri rumah...
muka berlagak tadi simpan kat suami akak.."

Blakang dia ada manager...
" ye ncik, ada masalah?"

aku pun apa agi...
" ada, baru je cari tadi"

blah kuar pergi beli KFC...
Fishing custard tol....
Nyusahkan orang...

Akhirnya, ayam ngan nasi O..
aku dapat hentam..
mmm.... best....

tenang sekejap....~~~~







3 mau bicara juga..:

huessnaa said...

bravo zairil!
aku suke ayat ko hentam akak cimb tu!
haha~

jari je mari said...

saja je...
geram dol yyme tu...
skang dah ilek2

gelaskaca said...

kool~~

jrg2 org ada kekuatn cmtu..

haha..=]