Mar 21, 2010

lama tak rasa camni....




Dua minggu kebelakangan ni, mmg sibuk dgn minggu sukan... Aku sebagai HIJAUER dah beri yang terbaik untuk rumah chaterreuse (betul tak aku eja ni)... Dari cari baju... hingga bersaing... hingga sumbangkan mata... Alhamdulillah, semua berjalan dgn lancar...

Lama tak rasa camni... rasa berpeluh dan letih dan lenguh satu badan... Kali terakhir rasa letih+berpeluh+lenguh satu badan, (sebab sukanlah maksud aku) masa darjah 6. Tyme tu memang full throttle punya lah... Semua benda nak join dan semua benda join... Ada game je, ada lah aku sbg participants.. Muka aku mmg muka tak masuk klas sebab join game lah... Selepas sploh tahun... barulah saat tu berulang...

Mujurlah ada MESTECH... mujurlah jugak ada Karnival Sukan Mestech..

Kalau tak memang sampai tua lah tak dapat rasa letih+berpeluh+lenguh camni... mmmm... Semua gamelah ada muka aku dalam karnival Sukan ni, al maklumlah, brapa kerat sangat kaum adam dalam MESTECH ni...Dari takraw, ke bola tampar, ke futsal, ke badminton, ke boling, ke ping pong... Muka aku je wakil rumah hijau... Sebab yang lain dah ada komitmen masing2(alasan yang aku reka) Memang letihlah aku rasa sampai ke tulang rasa lenguh2 nya...

Ahli rumah hijau bukan ramai yang athlete, tapi aku rasa sangat bertuah, berjuang dengan mereka, sebab semua bagi kerjasama dan semangat berpasukan yang baik... kita tak gentar bila di sentap... kita tak kalah bila yang lain menang, kita tak cuak bila yang lain dabik dada... Tabiklah semanagt kalian HIJAUER... humble+rasional+profesional... harap2 kita semua tetep menghijau antara satu sama lain walaupun karnival sukan ni dah habis.. Buat player rumah lain, bila dah kenal satu sama lain camni, jgnlah cari pasal lak... yang dalam court dalam courtlah... luar court lain cerita... Takyah simpan2 dalam hati, bernanah lama2 ...

Penghargaan buat Sir Azmil, selalu jadi motivator yang baik untuk kami hasilkan kejayaan... Memang tak silaplah orang yang kami pilih sebagai chief umah hijau... Komitmen yang diberikan, tuhan saja yang tahu... dari lahiriah hingga rohaniah beliau berikan... Terima kaseh...

then, my part....

Frankly ,sebenarnya, aku tak pernah join pun badminton untuk mana2 pertandingan... Kat sekolah menengah dulu pun, tak pernah join untuk terpikir... Tapi bila dapat main kat MESTECH dan sumbangkan pingat emas untuk rumah hijau... Rasa macam... macam... macam... hahahahhahaha...( tuah perut kot)

aku tak tahu semangat apa yang masuk badan aku, tapi sblom game badminton tu , awal2 aku dah pegang..

" if they have the experiences, i have the passion"

aku harap teruja tu dah cukup untuk berikan kegembiraan.. untuk aku dan ahli HIJAUER yang lain...
( aku namakan ahli rumah sukan sebagai hijauer sebab susah nak sebut chatreuse tu)...

Buat semua pemenang, tahniah... Yang kalah, biasalah, adat pertandingan....


1 mau bicara juga..:

Unknown said...

tahniah2~