Jul 16, 2009

dengan nama tuhan yang maha pemurah lagi maha mengasihani

suatu pengakhiran akan terjadi bila suatu perkara dimulakan...
cuti semester akan tamat tak lam lagi.... pada aku dah cukup perkara aku buat dalam masa cuti ni.... ada yang menghappykan , ada yang tidak puas hati... tapi yang penting... every second of the every moment is every step of learning... that is what i know(ayat yang standard owng guna every moment is apart of learning...)

first thing yang aku dah buat BERAKIT...

lima hari aku seertai xpdc berakit sungai pahang... aku tak tahu apa yang aku rasa ... seronok ke tidak... tapi setakat ni aku rasa aku amat keletihan... bayangkan aku ngan kawan aku helmi 4 hari atas rakit... yang lain ... bior jelah... tapi aku... yang empat hari duk atas buluh rase cam tak best je 'sofa' aku ni... rasa dah lekat ngan jiwa buluh...

tyme kat sane..... ya ... ya ..... ya... bestlah...hari pertama tyme kitorang bina rakit... aku rasa dah macam tensen... sebab any suggestion yang aku bgtau... tak disetujui orang... ikut je lah kepala owang lain... aku sedor.. aku beginnner...

tyme hari pertama naik rakit... bedebor yop!
kitorang yang beginner ni cari rentak untuk mendayung... once dah ada momentum... kitorak gempur... bayangkan... pada awalnya.... kitorang punya pendayung boleh gerakkan sedikit je rakit... dan biarkan rakit itu hanyut dengan sendiri.... dan kitorang hanya menonton aje rakit yang melintas kami....

hari seterusnya kami perbaiki diri.... anatomi rakit tu kami pahami... fisiologi setiap anatomi kami kaji dan akhirnya rakit tu bergerak laju..... makla berkait lah klami ke hilir... tuhan saja yang tahu betapa gembiranaya bila dah jumpa sign penamat.... suka memang aku suak ... yang tak tahn bila rupa bertukar hitam... sebab 5 hari lagi kakak aku kahwin....

maka dalam hitamlah aku menjalani majlis kahwin kat rumah kakak aku dan majlis samabut menantu... dalam seminggu tu... memang penat.... dari besut kitorang bergerak ke rompin.. dari rompin kitorang ke KL ... dsan balik... memang cuti2 malaysia habislah... tapi penat tu memanglah... btw, tahaniah buat kakak2 tersayang dah klawin akhirnya... untuk abg kama ngan abg hazry ... selamat datang ke dalam keluarga kami...

in two weeks i have to take my driving class.... pening sebab aku terpaksa bawak motor dalam panas... sakit kepala sampai cucuk2 gtu... tapi takpelah aku dah lalui separuh jalan... untuk dapat P aku kena tu nggu cuti yang mendatang....

pastu kau join pergi berinchang... best tyme tu bila boleh kenal orang cam ncik khairul ngan ncik alwi... sebabnya, boleh join banayalk benda ngan diorang lepas ni... lepak kat kuala apa ntah kat ctu memang best,.... nak tahu taka saat yang p[aling best... of course lah mandi... mandi sungai memang best.... kitornag lompat dari batu besar terjumn dalam air...pergh... best... dan MENYERONOKKAN... masa mendaki... memang best... bila sampai puncak... hampa sikit sebab beyond my expectation... aku harap dia betul2 puncak tapi... tak... takpelah... best jugaklah... sebab ayai ngn nime join... berinchang... aku dah pun tawan kamu...

duduk je tak samapi seminggu... kena gi pangkorlak... arap2 best lah tempat ni... pemandangna dia memang cantik... feeling habis... tapi pada hari pertama kitornag tak dibenarkan mandi ... kat ctulah hampa skit... rasa macam yuri gagarin... dah dekat ngan bulan.... tapi tak rasa bulan.... samal;h... dapat dengar ombak tapi takleh sentuh... dan akhirnya... bila dah diberi pelunag mandi.... mandi sampai tak ingat dunia.... tapi tu bukan the precious thing i learn from panbgkor... what i learnt is to build up yourself become better.... best ayat ni kan... jadikan masalah satu peluang... sape ntah yang kuarkan ayat tu... tapi aku amat hargai ayat tersebut...

sekarang aku jadi fasi untuk minggu silaturahim.... dan cuti ini kan berkhir bila isnin yang akan datang akan aku lalui.... daaaa

2 mau bicara juga..:

nftwaft said...

i always wait for your new post. hopefully now you have faster net access, i can read more and more out of you.. :)

good luck!

jari je mari said...

thanks for being this kind of friend
....