Oct 6, 2010

bila dia sedar anda bertenaga negatif

Salam...

Aku pada dasarnya, tak suka keluar ramai2... Yap, the more the merrier, tapi kalo ramai sangat, banyak kepala yang nak nak diikut..Dan banyak hati yang kena jaga... Betulkan, setiap  individu mahukan kemahuna mereka dicapai... Kalau hak dan prinsip mereka tak dicapai... mula lah, masam muka... aku pun macam tu... Tapi takdelah samapai nak emo sepanjang masa.. Dan satu lagi... Kalau nak kelur ramai2 dan janji nak keluar ramai2 peganglah prinsip keluar ramai2.. Dan buat satu benda.. biarlah ramai2... Taknaklah ynag terpinggir... Itu yang aku paham dengan konsep keluar beramai...

Bila keluar beramai-ramai , aku tak kisah untuk mengalah nak bagi matlamat orang lain dicapai... Aku pulak akan usaha nak mencapai matlamat itu juga... Tapi kalau dah tak dapat capai, rasa2nya diterima kot aktiviti lain.. Aktiviti yang membolehkan kita lakukan something bersama-sama... Aku tengok yang lain ada dah meminggir diri.. Yang buat tak tahu, yang nak tanat je gamaknya... Yang kononnya eksaited ni carilah tempat nak capai jugak matlamat asal... Tapi, tak dapat jugak... Then , berbalik pada ,matlamat alternatif balik... Tapi, orang lain masih lagi dengan meminngir diri, yang buat tak tahu, yang nak tanat je gamaknya... Bila ditananya soalan... Jawapan yang dikasi acuh tak acuh je...

Aku pun mula berkuasa negatif, mencari satu sudut nak meminggir diri... ank mencari solusi terbaik.. Nak tenangkan jiwa sebab menerima jawapan yang tak baik... Tiba2 datang lah seorang kawan, anatara mastermind dalam plan keluar berama-ramai ni, datang bgtau "kitorang taknak matlamat alternatif dicapai nak matlamat utama dicapai, takpelah kalao korang nak matlamat alternatif dicapai, kami ke lain., sebab kami nak matlamat utama kami dicapai'... maksudnya macam, biarlah mereka dan mereka dan kami dan kami... Takde dah time tu semua menjadi kami...bagaikan nak terasing..

Aku dah memang mental tyme ... ada juga nak kena sepat .... baik aku blah, pikirkan tempat nak mencari erti bersama balik denagn menacapai matlamat utama tadi... Pikir2 punya pikir dapatlah tempat... Dan2 je, dapat tau nak pergi matlamat alternatif balik... Aduh! Sakit mental lagi tambah berkecamuk... Aku rasa mereka marah dengan tindakan aku tadi... Dan aku pun marah dengan tindakan mereka.... Semua marah marah.. dan menang adalah setan....



marah

setan menang

marah


setan menang

dan aku mula memberi jawapan yang negatif , yang acuh tak acuh, yang nak tanat je gamaknya...  diorang tak sedar ke sebelum tu diorang pun memberi jawapan yang sama pada aku... Ironikan, kesalahn orang lain kita ukur.... kesalahan diri kita sendiri... letak tepi... Aku akur  je lah, aku yang salah... aku ikut pun sebab kawan aku yang sorang ni..

tapi itu mesti belum cukup untuk menguji hati2 kami....

dan tuhan satukan kami dengan jatuhcinta... Kerana tuhan sayang kami... Dan kami menjadi kami seperti awalnya, semua matlamat kami tercapai... Untuk tetap... MENJADI KAMI!

2 mau bicara juga..:

Syifa Alshah (wutwut) said...

sedihlah tak paham..... :'(

nftwaft said...

i can only think of one event...

but i realized there were lot more before that...