Oct 24, 2010

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Sebab dia bijak pandai. Mestliah dia bijak dan pandai , kalau dia tak bijak dan tak pandai, takkan lah orang label dia sbg smartphone. kan?Oh, untuk pengetahuan kalian , smart dalam bahasa ibunda adalah bijak pandai. bijak kan pencinta Blacberry Torch 9800 ini..

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Sebab perincian reka bentuknya menarik hati ini. Kali pertama bertentang mata terus terpesona mata jatuh ke hati menjadikan benda aneh bernama cinta berbunga-bunga. Bentuknya yang elegan memaut rasa sayang terhadap benda cantik bernama Blackberry Torch 9800. Aku cinta kepada manjanya dia terhadap aku. Dia suka dibelai untuk melayan setiap aplikasi dia. Semestinya aku ini bukan penggemar skrin sentuh,tetapi dia telahpun menambat hati dengan menyediakan papan kekunci lengkap.Tetapi dengan aplikasi pilihan sebegitu bolehlah aku belajar cara-cara melestarikan penggunaan skrin sentuh Blakberry Torch 9800.oh, cinta ini makin mekar.


Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Sebab skrin dia BESAR. Boleh tengok macam-macam kalau besar.Mestliah pelbagai aplikasi disediakan sesuai dengan kebesarannya . Bila layanan diberikan dengan besarnya, hati ini berbesar untuk menambat cinta terhadap dia. Tak sakitlah mata bila melayan " jantung gula-gula" ini. 

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Sebab lensa kamera dia 5 mega pixels. Hari-harilah bergambar, aku tangkap gambar dia, dia tangkap gambar aku. Bila hari-hari bergamabar menjadi rutin, maka banyaklah kenangan indah kami ciptakan. Mujurlah, Blackberry  Torch 9800 dah sediakan ruang simpanan sebnanyak 8 GB. Dengan keluasan sebegini, memori aku dan kesayanganku, Blackberry Torch 9800 akan tersemat di ingatan masing-masing.

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Aku suka bersosial melalui ruangan siber yang disediakan sepeti Mukabuku.Oh, bak kata mereka di luar sana Facebook.Sebab melalui facebook atau mukabuku aku dapat berkomunikasi dengan kenalan jauh  mahupun lama. Blackberry Torch pula tahu setiap kesukaan aku, maka diciptakan aplikasi Facebook supaya aku sentiasa dekat dengan semua kenalan walaupun di mana jua mereka berada.Aku juga dapat menghantar email dimana dan bermesej segera seperti mana yang kita tahu istemewanya Blackberry. Semestinya dia tidak mencemburui itu kerana bila bersama yang lain, aku akan membelainya.

Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?
Kenapa aku cinta Blackberry Torch 9800?

Sebab seperti mana terhasilnya sinergi antara aku dan dia, begitu juga terhasilnya sinergi antara dia dan Celcom Exec 50. Sinergi mereka menghasilkan suatu kepuasan pada pencinta Blackberry Torch 9800 kerana dapat liputan yang luas untuk melayari internet. Aku sebagai pelajar dapat belajar di mana sahaja kerana liputan luas yang disediakan. Dengan 15 sen setiap minit aku dapat lah menghubungi sesiapa sahaja yang aku rindu. Memandang aku sangat suka berbual melalui telefon, Celcom Exec 50 memberikan diskaun setiap bulan smapai mencecah diskaun sehingga 30% tetapi setiap bulan kena bayar lebih kurang RM50. Berbaloi-baloikan. Bak kata pepatah barat, "kamu dapat pada apa yang kamu berikan", di tukar bahasa dari  "what you give you get back".Satu lagi, baiknya Celcom, dapat pulak percuma jalur lebar  dengna kelajuan mencecah 384 kbps.Berbaloi-baloi-baloi....

Oh Celcom, bagilah cinta ini mekar denagn menghadiahkan aku Blackberry Torch 9800 pujaan jantung hati gula-gula idaman kalbu ku!

"Blackberry~, kamu jangan bimbang, bila saya dapat kamu,
cinta saya lagi hebat dari dia-diatas "

...............
Sesiapa yang nak joincontest ni tekan SINI.. Sila bersabar, aku tak sabar sebab ni first time aku join kontes cenggini.

3 mau bicara juga..:

jari je mari said...

padan muka kau.. org tak minat enti kau.... hahahhaahhaha

Anonymous said...

ahahhaahha...
lawak la kau nie...
ak minat peeee...
:P

jari je mari said...

anonymous: adus!