Oct 15, 2010

fikir itu satu doa

Salam semua...


"Jika kau fikirkan kau boleh, kau hampir boleh melakukan, 
jika kau fikirkan kau busuk, owh itu aku dah tau"

Owh aku tau korang semua tahu lagu tu kan, melainkan lirik dia yang last tue.. Btw, lagu tu tak penting ... 'penting kot'.. dalm entri ini... sbb apa yang aku nak bagitau kat korang... Suatu MAINAN MINDA... Cheh3... cam terror lak bab psychology.. ok, back to the business , pagi tadi aku layan jap cerita Anjakan Pardigma kat  Astro Oasis, Malangnya(sebenarnya), cerita tu dah nak abis... Last2 tu, Dato Dr Fadzilah Come To Me bagi quote yang aku rasa boleh digunapakai oleh semua termasuk aku.. which is,




"Fikir itu satu doa"

Fkir terbahagi kpada dua, fikir baik dan tak baik... Kalau anda berfikiran baik alhmadulillah.. tetapi kalau fikiran tak baik plak... ni nak sambung cerita ni...Fikiran tak baik, akan melibatkan dua subjek iaitu berfikir atas oranglain dan juga diri sendiri.Fikir tak baik atas orang lain , nauzubillah lah kan... mintak2 taklah korang Dan aku taknak cerita pasal pikir pelik sal orang lain sbb ak rasa sanagat perlu untuk berfikir positif untuk diri sendiri. For those who have low self esteem like me, let us shine together...

Aku secara fizikalnya memang jenis jejaka-yang-tak-patut-dipandang aku punya mental plak, suka sangat terikut-ikut apa yang orang kata... Contohlah, polan A bagitau aku busuk.. Aku akan tanya orang lain... ea ke aku busuk sambil kongsikan bau aku dengan yg lain... then polan B plak bgtau, ko buruk lah, muka macam kangaroo, aku pun pergilah tandas nak tgok tang mana muka aku cam kangaroo, pastu tanya kawan2, muka aku macam kangaaroo betul ke? pastu  polan C plak bgtau aku, ko dressing cam gay? then aku pergilah tanya kawan2 aku betul ke aku  dressing cam gay.. kalo aku gay..come on try me... wtf!..Then apa yang mereka telah analogikan aku , akan berterbangan dalam otak aku...Akulah KANGAYROO YG BUSUK! lebih kurang macam tulah pengaruh ayat haramjadah orang lain terhadap aku...

Tapi itu sudah lama berlalu, sebab aku dah pandai defense diri sendiri, hahhahah! kalo orang cakap aku kangaroo , aku cakap .. taklah, aku Shreklah.. pastu kalau diorang komen pasal pakaian aku macam u re look so gay? takpelah, aku bet ko tak mapu beli dan tak mampu pakai.. hahhaha.. kalo orang cakap aku busuk, aku tak berani nak cakap sbb, aku tahu Tuhan bagi dia kadar kebusukan yang lagi tinggi... Der, bau sendirik hati kau!

Tengok , macamana aku reflekkan bnda yang negative to positive, it is about our own mentality, you are what you are thinking... Macam aku aku fikir sesuatu yang aku nak capai suatu masa kelak, hidup cuma sekali, banyak kot benda kita nak capai.. you think toward what you want... then , bila ada peluang, grab and apply.. kalau kalian orang yang berjaya memungkinkan semua kebarangkalian tentang kalian dalam hidup... kalian orang yang berjaya di mata kalian...mata orang lain... persetankan mereka kalau diorang memang dengki...

Fikir...aku nak jadi Ultraman, aku nak jadi Ultraman, aku nak jadi ultraman, Insyaallah, anda akan jadi Pengerusi Tenaga Nasional Berhad... 

Setakat itu sahaja perkongsian hari ini... Semoga bertemu lagi.. Salam...

cakapkecil:i wast just wondering if you will be mine... would you be mine?

2 mau bicara juga..:

nftwaft said...

okay. mulai sekarang fikir 4.00!

jari je mari said...

fikir 4.oo