Apr 8, 2009

aku dan diriku....

'syukur ke hadrat tuhan'
satu-satu hajat ku dikabulkan...
semoga berterusan...

hari ni befday pa aku... semoga tuhan merahmati tiap apa yang dilaksanakan, apa yang dikerjakan... apa dilakukan... tuhan , pa aku adalah antara perkara terindah dalam hidup aku....
bagilah masa untuknya melihat kejayaan aku... amin

seingat aku dulu... aku selalu nak tarik perhatian pa aku... nak sangat... sebab omlen cakap bapa aku lebih sayang kat abang aku... aku jadi malu nak mintak ape2 dari bapak aku.. abang aku maen bola mewakili sekolah mase dia year 6... bapa aku belikan dia kasut bola... belikan dia short... aku rasa cam nak maen gak tyme tu...

aku pun ape lagi, dari 'bukan lelaki biasa' terus praktis maen bola... kalau maen kat kg... selalu je nak jadi pihak lawan abang aku... aku pun try lah masuk tyme aku year 5... semangat membara... balik dari fardhu ain terus aku ke padang... masa 'ujibakat' tu aku terpilih... ramai gak yang pelik.... Lelaki luar biasa cam aku pun boleh terpilih... sukalah aku bila dah terpilih...
jalan laju je kerumah... nak bgitau kat bapak aku.... (aku dulu, balik sekolah jalan kaki, even jauh)
bapak aku tyme tu... tgah cat keter... aku tggulah kat luar.... tggu3... aku ngantuk sangat kot...
bangun, mak aku ajak makan nasi... dan anku dgar masalah kewanagn mereka.... tyme tu aku bgtau yang aku terpilih untuk maen bola... tapi tak de ape kuar dari mulut bapak aku... sama ah ngan mak aku... aku pun ape ag... DIAM....

tyme balik dari ekonjaya(pasaraya) lepas bapak aku beli banyak barang termasuk biskut.... aku pun teruja habis... sebab bolehlah hentam biskut depan tv pasni... samapai je kat asrama bapak aku... kakak aku menunngu kitorang satu kuarga kat depan pintu pagar..... aku pun salam lah, ngan kakak aku... bual punya bual punya bual... ktorang pun nak balik... bapak aku bagi banyak makanan kat kakak aku.. termasuk biskut2 tadi... then melepaslah aku nak makan biskut2 tadi... yang tinggal biskut mayat je.. sape nak.... he3.... aku tanye mak aku, knape bgi makanan kat kakak aku.... mak aku cakap, sebab duk kat asrama kna ada semangat... kalu adik pun masuk asrama, pa belilah makanan banyak2 untuk bagi semangat....

aku pun ape algi, belajarlah sesungguh hati nak masuk asrama, aleh2 takdepun makanan ngan biskut sedap... tapi .... masa form 5.... things change... bapa kau, dah banyak luangkan masa untuk aku.... selalu melawat aku kat asrama... mungkin nenek aku dah citerkan kat bapak aku ape yang diciterkan oleh mak aku tentang apa yang diluahkan oleh ku....

pa.... only god know how much iluv you....


cerita laen dari aku...
best giler ari tu ktorng g beronggeng di genting... ni kali kedua aku kesana... first time aku g tahun lepas. ngan family.... sangat sedap sebab first timer even aku tak maen pe2 pun... tapi tyme tgok adik2 aku maen aku puas... tyme tu dwet takmasuk ag... ha3.... dan ari tu dwet masuk.. masa pun ada.... teman pun ada... apalagi... BERONGGENGLAH...

mula2 maen space shot, pastu roller coaste, pastu terbang2, pastu macam2 agi...
best3... wa cakap lu... tapi tak puas... sebab banyak benda ekstrem kami tak buat....
nanti laen hari... aku tekad nak g lagi.... titow kat sane... owh bestnye...


nanti kalo aku kawen, kawen kat sane... aci tak?
mmmm.... ada sapa nak isi borang....?

0 mau bicara juga..: