Apr 23, 2009

kegersangan berterbangan




tada...
aku kembali...
nak bagtau yang gersang aku makin hilang... tenang makin menular dan yang penting aku agak bersedia untuk exam... Jawab atau takleh jawab itu no dua... yang penting... aku berusaha...

jumaat lepas aku pegi kedah ... nak sambut kenduri 'abang' aku... konpem mama aku dah ilang separuh pening... aku pergi sebab minggu ni aku dah takleh balik.. nak exam dah katakan.. So aku decide nak jumpa ma ngan pa kau dan pada masa yang sama tolong mama ngan papa akukat sungai petani..

' ery jadi pengapit ya'.... tup2 tu yang kuar dari mulut aku pagi aku sampai.. aku dah lah takde baju... dan sekali lagi bibir dia bersuara 'jangn wisau, mama bawak baju melayu mijie(anak dia) '.......
wa matilah aku... imaji aku yang jadi pengapit ... kang runtuhkan pelamin... tapi aku trima gak... aku sian ngan mama aku... dan hari itu bermula, dgn baju melayu merah ....dan sampi merah dan kasut tengkorak vans aku jadialh aku seorng pengapit pengantin...
dah samapi kat tempat 'kejadian'... aku kena iring pengatin masuk ... berjalanlah aku masuk... tetiba...' dik, ke ik sket kanagkang tue'.... sulong aku jerit... kuang ajr ko sulong... dan hari tu ... ak nawaitu tobat ah tanat jadi pengapit ag... sebab makn pun kena kontrol... masakan punyalh sedap... buat rugi je....pengapit malaya terkini

tyme nak balek... aku tgok muka ma nagn pa aku sepuas mungkin... aku tak tahu... adakah aku bersedia nak jawab exam... tyme mak aku peluk aku... amk aku bisik' buat yang terbaik'... klise' kan ayat tue... tapi tulah ayat yang beri semanagt dari aku PMR hingga skang... aku tgok muka ayah aku... Dia cam ada sumthing nak bgtau... tapi tak terucap... cantek kan ma aku.. pa aku menten...

tuhan, panajangkan umur mereka, biar sempat tulang empat kerat bersalut lemak tebal ni balas jasa mereka dengna kejayaan.... amin....

mggu depan dah start exam...
Ya Allah, berikan kemudahan buat smua teman yang menuntut dan yang yang akan menempuh peperiksaan, berikan kejayaan pada mereka

0 mau bicara juga..: