Apr 16, 2009

ironi seorang manusia

bila kamu katakan seseorng hipokrit... suatu hari nanti, orang akan katakan kamu hipokrit....
aku tak mahu njadi sebahagian daripada bidang hipokrasi hidup... tapi aku telahpun jadi salah seorang 'penuntut' dalam bidang ini... lumrah manusia kah ini... aku hipokrit pada keluarga dan teman... mungkin ada yang tak sedar tapi ini sangat benar..
bodohlah aku ni, aku penah kutuk kawan aku kat blakang, dan2 je esok dia baik dengan aku ... aku rasa sangat berslah.. bila kau puji kawan aku kat belaknag... esok, dialah yang aku jadi tak suka... aku mmg orang yamg tak istiqamah tak pernah stick pada suatu benda...

Dan sekarang, aku kena terima... Ini sebahagian daripada hidup.... sapa suruh memilih kawan... Tengok siapa kawan terbaik... Padan muka lu...(aku tuju pada aku kat cermin)...

dah3... tanat inagt lagi.. yang aku tahu.... tamaklah bila berkawan, sebab kalu ilang sorang... ada lagi banyak kat belakang...

kawan terbaik pernah aku ada...?
mak aku kot, ngan bapak aku... nagan adik beradik aku, nagan anak buah aku... acilahkan... diorang pun sebahagian daripada hidup aku...

kalo ko gelakkn orang suatu hari.... Tunggulah harimu, dia kan gelak, walupun kecil tapi sangat mediskan hati...

0 mau bicara juga..: