Jan 12, 2010

aku nak cerita balik....

Aku banyak mendengar masalah kawan2 pasal sejarah silam mereka...


Aku tak tahu apa yang ada pada muka aku...
Tapi yang pasti ramai yang bercerita tentang masalah dia ngan aku...
Macam aku kat skolah dulu..
Aku tak ada even best friend pun....
Ada lah yang rapat...
Tapi aku yang buat jahat....
*So, paham je lah..*

Then, some of badboys of the school...
banyak yg cerita masalah dia kat aku...
Scary gak aku nanggung cerita-cerita tu...
Tapi aku tak pernah buat cerita tu sbagai senjata serangan peribadi...
kalau aku bermasalh ngan beliau...
That is how i show my respect to him...
rahsia tu ibarat amanah...
dan amanah wajarlah dipertanggungjawabkan...

cerita pertama:
Ada seorang kawan aku yang aku kenal time sekolah...
Time tu tgah lepak dalam surau...
Dia datang bual2 ngan aku...
Then dia bukak cerita peribadi....
macamana dia boleh terjebak dalam benda2 negatif sekarang...
Mak bapak dia....
Tak pernah bayar bil letrik ngan air pun...
Just 'bayar bawah meja' untuk cover bil beratus2 ringgit or maybe mencecah ribuan ringgit...
Benada tu dah start lama dah...
So, selama ni dia makan dwet haram je lah...
dia yang cakap...
Mak bapak dia lak yang suapakan dwet tu untuk makanan dia...
pakaian dia... sekolah dia...
Tu yang dia macam sesat sket...
Tapi , Tuhan maha penyanyang...
Kawan aku tu bijak...
Tapi malas je...
Aku rasa kalaulah dia study cam budak perempuan yang rajin study..
Best astudent tu konpem dalam tangan...
Aku harap ...
Dia tak mengulangi kesilapan mak bapak dia....
Amin...

Cerita ke dua:
Aku ada seorang kawan kat PLKN...
Aku tak rapat sangat dengan dia...
Tapi dia mmmg baik...
Macam gentleman lah...
Ramai budak perempuan respek dia sbb dia mmg gentkeman lah...
Then satu hari ...
Kitorang lepak untuk sentri...
Dia tanya pasal aku....
Dia dgar aje...
aku ceritalah sket2 pasal aku...
Esoknya, time kitorang nak nunggu turn persembahan...
Dia baik sanagt ngan aku...
Then, dia cerita kisah silam dia...
Masa umur dia sepuluh tahun...
Dia dah pandai " kopek' pintu keta...
Untuk apa?
Untuk curi bahagian dalam...
Radio kereta... apalagi yang ada dalam kereta...
yang tulah yang dicurinya...
Tak pernah tertangkap sampai umur dia 15 tahun..
Bila dah kantoi...
Dia minta berhenti sekolah daripada dibuang...
Memandang dia orang susah...
Sijil berhenti sekolah tu tak membantu dia nak tukar sekolah kat lain...
So lepaklah dia kat rumah...
Kerja macam2 lah...
Tapi tak buat kerja haram tu dah...
Sebab dia tengok mak dia nangis sebab dia...
Macam mak dia salahkan diri sendirilah...
Tak ada dwet banyak nak cover hidup dia...
DIa nak mintak maaf...
Tapi time tu dia ada ego lelaki ...
So dia tak mintak maaf...
Tapi dia nunjukkan kat mak dia...
Yang dia dah berubah dan sangat lah minta maaf...
Dan masalah dia tu mendewasakan dia...

Aku nak sangat jumpa dia ...
Sebab dia bgtau...
Cita2 dia...
Nak kerja kat workshop kereta...
Takpelah susah pun...
Asalkan halal...

Banyak lagi cerita ... Tapi tu jelah yang aku mampu ceritakan setakat ni..
Sampai gerak dulu...
Salam...

eh... ni dah post yang ke 100...

0 mau bicara juga..: