Apr 2, 2010

dia mengajar kita untuk jadi gembira..

Aku ingat lagi, kalau ada klas pukul 8.30 pagi...
Aku memang takde mood..
Malas+mengantuk bercampur baur...
takde ... aku tetap kena bukak mata luas2...
Kuliah itu penting!

Aku bukak laptop nak dgar lagu...
Haish, lagi ngantuk ada dgar lagu sama je hari2...
then, aku bukak internet, bukak channel Era...
Pagi@Era bersama Aznil dan Din Beramboi...

Memang mata terbukak luas lah dengar celoteh mereka..
Lawak Din Beramboi...
memang klakar habis...
lagi2, part Drama Sebabak...
Memang lupalah nak sambung tido...
Macam dah layan kopi segelas...
mata terus segar...
Otak dah bergerak...
yang penting, hari yang 'gumbira' bermula...

Aku mula minati Din Beramboi...
Mula menonton semua cerita yang ada dia...
lagi2 Spontan...
Kalau ada dia ...
'hancur' episod tu...
ngan bumbung2 terbang...
sebab gelak penonton...
aku yang menonton dalam laptop pun...
terbahak-bahak...

Pernah sekali aku menonton Jangan Tidur Lagi..
Tetamu dia... Din Beramboi...

Memang kelakar lah time tu Dia buat lawak...
sampailah Adlin tanya prinsip idup dia...
dia jawab ' jgn pikir hari esok, kalau hari ni kita belum setelkan lagi'
lebih kurang macam tulah...
muka dia memang serius........ sejenak...
then, happy2 balik...

Sekali tu, dia jadi tetamu untuk trek selebriti...
Semanagtlah aku nak knal dia dgn lebih lanjut...
Ada ke dia pulak yang temuramah Jimmy...
Bila tanay sal 'orang rumah'...
Dia tunjuk makcik tua...
Bila tnya sal rumah...
dia tunjuk khemah(sebagai rumah dia)...
atoiya...
rupa2 nya, dia jaga privasi keluarga dia...
sebab tu dia tak tunjuk ahli keluarga dia...
owh..... bagus gak dia ni...

Din... Din...



Tapi hari ni, kita dikejutkan dengan berita pemergian orang-paling-gembira-dalam-Malaysia
bila dia pernah gembirakan kan kita....
maksudnya, dia telah memberi kesenangan kita...
saya rasa satu Malaysia, gembira adanya Din Beramboi dalam Malaysia...
dan pemergian nya hari ni... Mungkin buat kita sedih....
tapi percayalah, apa yang ditinggalkan dalam hidup kita...
merupakan KEGEMBIRAAN ...
dan janganlah hapuskan nya dengan kedukaan...

"benarkan, dia mengajar kita jd lebih gembira..."

alfatihah buat Din Beramboi, tak lupa juga ayah Didi, dan ayah Kiki( dua2 classmate aku)
takziah buat keluarga.... Semoga roh mereka dicucuri rahmat... Amin








aku yakin., semua kawan disisi hidup dia tak pernah rasa tension...
tak pernah rasa mual ngan lawak dia...
idea dia mencurah-curah...
lawak dia idup...





0 mau bicara juga..: