Apr 9, 2010

untuk dia...

aku masih ingat lagi...
Waktu tu aku darjah 2...
Sesi persekolahan, waktu petang...
Dalam pukul 5.45..
Sekolah habis, aku tunggu kat luar...
Tunggu orang datang ambik...
Then, dia datang..
Dengan motor dia..
Sebelum balik, dia bawak aku pergi Jerteh..
Pergi beli barang untuk cat kereta...
(dulu dia kerja untuk cat kereta)
time balik, biasalah... atas motor...
berangin, sejuk... rasa nak tidur pulak...
Then aku tertido...
Sedar2...
motor diberhentikan..
Suruh aku turun...
dan naik , duduk bahagian depan...
Bila duduk bahagian depan,
aku dapat dengar macamana nafas dia...
Bunyinya lain... sesak dan susah...
Mungkin sebab dia merokok..
then , exposed ngan chemical semasa nak cat kereta...
Tapi aku rasa nafas tu dodoikan aku ..
Aku terlelap...



....



Masa aku darjah 5...
Aku kena tibai ngan mak aku sebab gaduh nagn abg aku...
Kitorang berebutkan majalh ujang...
(bukan salah aku, salah abang aku)
Sebab mak aku tibai aku,
Mak aku cakap...
Aku yang salah...
Sebab tak hormat abnag aku..
Aku merajuk..
Tertidur kat ruang tamu...
Sedar2...
Ada orang gosokkan belakang aku...
Dengan minyak...
Rasa sakit..
Tapi...
Aku tahan je...
Sebab rasa kasih dan sayang dia lagi kuat time tu berbanding rasa sakit...



......



Aku Tingkatan 5...
Dia dah lain...
Sejak ada kereta baru...
Ada kerja baru...
Dia selalu datang melawat aku...
Sebelum aku ambik SPM...
Dia datang melawat aku...
Belikan aku pen...
Carerra...
Yang mahal punya...( Biasa guna Carerra BOB 80 sen je...)
Sebelum balik, dia hulurkan aku duit.... RM50...
Aku rasa banyak sangat...
Tapi dia cakap...
Dia nak aku rasa apa yang dia rasa sekarang...
Aku tersenyum...




.........



Aku 18 tahun...
Dia ada kat Kuala Lumpur...
Dari Kedah..
Aku turun KL...
Malam tu, dia pakai baju pink...
Bawak aku pergi jalan2...
Kitorang jalan dari chowkit ke Lorong Haji Taib..
Kononnya nak intai bundle..
Then ada satu mak nyah datang...
' Abang , taknak saya? saya free malam ni...'
aku dengar camtu
"lari'.. aku jerit
aku terus lari...
Aku toleh kat belakang...
Dia tengah lari...
So , aku tergelak tengok dia lari...
Chumell...
aku pun cakap kat dia...
' Cam Patrick'
Sebab dia pakai baju warna Pink...
Dia pegang tangan aku balik...
Malu+kekok...
Tapi takpelah...
Mungkin ada sebab...

......

aku berumur 21 tahun...
Dia nak hantar aku ke Stesen bas...
Aku nak gerak ke KL...
Dalam perjalanan...
Dia pasang CD...
Lagu Sharifah Aini...
Track Pertama...
"Seri DEwi Malam...
Tabir gema lama...
Jika kawanku yang setia...
Simpankanlah rahsia...
janjiku dan dia..."
kami nyanyi sama2 dalam kereta...
(dia memang pandai nyanyi)
aku tersenyum..
Sanggup ulang lagu tu sekali lagi...
Semata-mata nak nyanyi sama2 sekali lagi...
ta ta ta...


......

Semalam 8.4.2010...
Aku kna interview Datuk Mohamed bin Ismail kat Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya...
(seram kat situ, dengan Security dia)
Lepas tu aku rehat jap...
Pergi kelas..
Siapkan IMVIC test..
Balik...
Lepak jap...
Malam ...
Jumpa kawan...
Pastu balik sebelum pukul dua belas...




Dan hari ni..
9.4.2010...
Baru aku seadr...
Semalam... Befday Dia...
Dah 53 tahun umur dia...
aku lupa nak wish...

Tapi percayalah Pa...
Only God Knows How Much I love you...
Happy Befday...

Dedicated to: World's Greatest Dad...Ariffin Bin Mohamed

cakapkecil:dia masih pegang tangan aku... kalau kami jalan sekitar KL.. Langkawi..
dia masih suapkan anak2 dia.. yang malas makan sendiri.. walaupun tangan
dah sebesar kepala...











6 mau bicara juga..:

crazy_labelle said...

mcm citer papadom..

jari je mari said...

hahhahaha...
macam papadom...

huessnaa said...

wa zairil...bapak ko mesti terharu..
T.T
ko ptt bangga ade bpk yg hebat!:)

tangan said...

weh..
sweetnye!
yaa!
aku sayang gila ayah akuu!

jari je mari said...

husna: aku mmg ada bapak yang hebat... dan aku bangga...
tangan: aku pun ...

jari je mari said...
This comment has been removed by the author.