May 7, 2010

Nak merapu jap...

Bnayak benda aku nak ceritakan sebelum berlepas balik esok pagi..
Lepas exam ni, makan je manjang...
Dari Popeye ke Soursoup Iceberg+Popcorn Ayam Snak kat KLCC ke Pepper Rice+ABC kat Mid..
Camnilah, bila kemaruk nak melantak kat IKEA tak menjadi...

Esok dah nak balik... Tapi entahlah, aku rasa ada sumthing tak selesai..
Aku pun tak tahu apa....

Nak kata sebab tak tgok BELUKAR, mustahil sbb takde lah teringin sgt... Nak tgok cerita tu sbb Jason Chong yang arahkan...( sbb tgok trailer dia best)... Tu je...

Takpelah... Tanat cerita bab tu... Ada seorang kawan aku cakap... Aku suka tgok cerita Melayu...
Filem2 melayu buka nya sedap sangat... Dah lapuk dah idea.... aku senyum dan diam je... Tak nak gegaduh lelame sbb lama tak jumpa dia... Teehee...

Aku akui filem2 asing memang best... Lagi2 hollywood... Tapi kadang2 apa yang mereka sampaikan luar dari kewarasan manusia... Sesuatu yang mengegam angin... Faham tak? Macam imposibbly impossible... Mengarut... Plus, kebanyakan nya semua dah klise' dan sgt typical... Macam hari tu bila aku lepak tengok cerita Iron Man... Sgt typical lah cerita dia... Lepas tu dia punya teknologi macam melampau... aku pun tak tahu apa aku nak komen dengna cerita ni... Yang best sebab ada lawak nagn cara dia deliver cerita tu je... Tahun ni, filem barat yang aku rasa macam.. Wow.. dua je... (Avatar tahun lepas kan?).. Book Of Eli dengan Sherlock Holmes.. Yang lain sgtlah macam biasa... Yang gempaknya, sebab efek je... Hoish!

Pasal filem melayu, Aku tak tengok semua cerita... Aku tengok filem yang aku rasa boleh mendidik jiwa boleh menyebabkan aku berrfikir... (dan ada Pajula... teehee) Yang paling bangang dan menyakitkan hati, Lu Pikirlah Sendiri ... Aduh... Kenapa lah ada filem macam tu... (Baik simpan tayangkan untuk hujng minggu... Takpun tayangkan kat Astro warna... takpun Ceria..)
Mujurlah, Profesor Madya Mohaideen Abdul Razak (lenguh jari taip nama dia) .. tak keluarkan filem selebat dulu... Kalau tak ... naik bergegar bulu idung aku... Aku pun tak tengok cerita anak-yusof-haslam, Syamsul Yusof walaupun orang cakap filem dia menarik yang terbaru ni... Sebab aku tak boleh terima cara diorang sampaikan dialog.. hehhehe...
Tapi aku rasa fielm beliau yang baru tu sedap kot... Sampai hari ni ... Tarikh ni... Ada lagi filem tu kat KLCC... Pe tajuk dia? Evolusi Kl Drift... Macam tu lah...

Kawan aku tegur aku sebenarnya, sbb aku excited tunjuk trailer Lagenda Budak Setan... nak tengok cerita tu.. Tapi segan lak nak pergi sorang2... Aku nak ajak sapa ea? Tapi memang teruja abislah... Aku masa umur 9 Tahun aku baca buku ni... Darjah tiga... Kakak aku punya... Baca memang layan... Tapi tak feeling sangat sbb umur bape tyme tu... tapi bila form one... carik balik novel tu untuk temani aku tyme bulan puasa... Tyme tu mmg Feeling habis... Tak atahu nak sampaikan feeling camana? Tapi mmg feeling ah...

Masa form two... Aku baca Katerina... Sambungan cerita Lagenda budak setan... Memang layan habis, camana Katerina nak cari hidup baru... blablabla.... Yang mengujakan aku.. Dalm filem LBS... Fazura jadik Katerina.. teehee.(Taruk Ayu ngan Lisa ketepi jap).. dalam buku Katerina .. Katerina dah tukar gaya rambut dia... Jadik ala-ala Aeon Flux... Ni rasa semanagt nak tengok awekku di layar ni... Rambut baru lak... Mesti lawa tahap kebambang.... Teehee...

Sebenarnya, yang atas tak penting pun... Yang bab Fazura tu yang penting... gegeeggege...

cakapkecil: persan tak peminat NOvel Ahadiat Akashah... Cerita dia buat tak pernah habiskan? Yang habis aku rasa... Kejora je.. Tu pun mamat tu mati kesejukan dalam Salji... Takkan nak sambung lagi mamt tu jadi Edward Cullen lak kan?

Well, I'm off to Besut... Be back for training... See you guys soon...

0 mau bicara juga..: