May 9, 2010

Ma

Those things always make me remembering you....

Dia takut untuk melihat suaminya berdosa... Dia bangun pagi pergi sarapan denagn suami nya... tapaukan makanan untuk mertuanya... Biasalah, ego anak lelaki... Tapi dia sebagai isteri akan mandikan mertuanya... Basuh beraknya waktu pagi.. Sapukan bedak... Dan pakaikan baju... Bayangkan mertuanya seorang yang besar. Sains takrifkan sebagai obese. hidup takrifkan dia sudah tua... gabungkan dua perkataan itu.. Anda bayangkan lenguhnya..

Dia takut untuk melihat anaknya derita... Dia usaha untuk tidak menyusahkan anak-anaknya... Hanya yang mahu dikongsiakn hanya kebahagiaan.. Aku demam denggi tahun lepas.. Tak mapau nak buat apa... Lemah sanagat... Dia bertolak dari Kampung Ke KL menaiki bas.. Semata2 nak jaga aku... Pastikan aku telan walaupun tak kenyang... Temankan aku ke hospital.. Untuk ambik darah... Carikan aku ketam dan buatkan sup.. Sampailah aku sembuh... Dia pun balik... Itu aku, kakak aku... Dialah yang teman kan setiap dari mereka ketika dalam hospital ketika sakit... Sebab ni blog aku * aku tanat citer banyak pasal kakakkakak aku...

Dia lah anugerah terindah... Dialah ciptaan terindah...
Buat ma aku...
Selamat Hari Ibu





0 mau bicara juga..: