May 9, 2010

Hari yang meletihkan tapi menggembirakan



Dengan nama Tuhan yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

8 May 2010- Bertolak pulang ke kampung dengan Kakak Sulong dan bakal-abang-iparku (cheit!).. Perjalanan yang amat meletihkan sebab tidur semalam tak lena... Pagi2 kemasakan rumah dan bilik yang bersepah bagai... Dalam kereta just tidur.. dan2 dah samapi raub... Pergh lama shial aku tidur... Bagus gak malas nak dengar kakak sulong aku bermanja-manjaan dan bergeli-gelian kata kat depan... Aku rela tidur... (malas nak bercerita )... Dan akhirnya aku sampai hospital... Sebab ma & pa aku ada kat hospital... Then, baru balik rumah sebab driver mengantu... dan sebagai tetamu... Beliau berhak tidur...


9 May 2010- bermula pukul 12.30Then , aku balik mandi sebab tak selesa ... Kegatalan satu badan merimaskan aku..(ni kerang buruk+busuk+tak sedap punya pasal... Damn u!... sampai ari ni aku gatal.. dan ia menyeksakan aku) . Lepas mandi + solat dan kacau Qaleesya ( anak sedara yang baru join family aritu) dengan memastikan beliau menangis... Aku kejutkan mak dia... Bagitau, anak menangis sebab aku kacau...(dia tak marah, sebab rindu kat adik dia punya pasal) Dan grab kunci kereta ... Gerak balik ke Hospital.. Nak temankan mak aku... Dan ini pengalaman pertama menunggu orang nak beranak... Sebab tu pergi join... Lama-nak-hidup kakak aku dalam labour room... Dari pukul 1.30 pagi sehingga pukul 4.45 pagi.. dalam janagka masa tu... Macam2 aku dengar orang2 tua kat situ berbual... Pergh... Ngantuk dowh.. nak terlelap jap.. Pastu tersedar... Abg Ipar aku engna muka cloud-nine + seventh heaven datang... " dah keluar dah, perempuan"... Aku dengan gembiranya.. Sambung tidur.. Sebab super duper ngantuk... Bangun2 je... Ucap Al-hamdulillah... Dah dapat pun baby( Durasi aku tidur selepas dikhabarkan berita adalah dua jam... Bangun je... Terus ucapkan Alhamdulillah)

Then, balik rumah , pergi sarapan dengan ayah aku.. Pekena kopi kampung terbaik abad ni..dengan roti canai denagn kuah sardin.. Balik rumah tersu tidur samapai pikul 12.30...
Maka aku dalah orang paling sibuk hari ni... Sebab malam nya... Nak adakan kenduri cukur untuk Qalesya dan kesukuran dapat Baby sorang lagi.. Mak aku tidur sekejap sangat... Sebab dia nak siapkan Nasi Dagang dan pulut untuk majlis pada malamnya... Semalam , dia tak makan dengan selesanya dan tak dapat tidur dengan selesanya, selagi tak dapat beriat pasal Baby... hari ni, sibuk lagi pasal Majlis pada waktu malam...

9 May 2010- Selamat Hari Ibu Ma... dalam satu hari ni... Aku tengok how hard my mom try to be .... Dia tak pernah cukup tidur buat seketika ini.. Banyak benda dia tgah pikir... Yang lain kau nak ceritakan kat another entri... Special to my Super Mom...





memberkati kehadiran cahaya mata

Ni lah kilang yang bertanggungjawab... teehee
Anak sedare yang no. 3.
Suap sket dengan kurma..



Mmmm... macam ni lah...

Okey ...Tu je untuk setakat ni...

Buat Nur Qaleesya Zuhera bt Muhammad Hazri...
Sila sayangi aku sbg bapak saudaramu...
hehehhehe..



0 mau bicara juga..: