Aug 24, 2009

kajang2...

Dengan nama tuhan yang maha pemurah lagi maha mengsihani

Alhamdulilla... Akhirnya aku sempat bersahur kat rumah ngan famili... Walaupun dua kali, tapi bagi aku, itu memang yang terbaik lah sebab boleh mulakan 'sesutu' dalam bulan ramadhan dengan tenangg nye... Yelah, sebelum balik hari tu, aku punya jiwa kacau dan racau... Bila dapat tengok muka ma ngan pa... Baru rasa tenang... Bg aku, kedutan kat dahi ma ngna pa aku, adalah pemandangan terindah, bait kata yang terucap merupakan lagu tercantik ... Aduh, tuhan janganlah Kau tarik lagi ketenangan ini....

dan semalam aku sampai kajang.... Rehat2 kan badan jap... Nak tulis ape yang terbuku dihati,... alih2 tertitow... Bangun, pergi bandar cari kedai untuk sahur... Alamak, takdok kedai yang bukok...hadus medis... yang adopun... Kedai mamak... Masalhnyo, mamak ko... manggeh jo smua... Was-was becmpur musykil.. So apa lagi, mc D lah jawabnyo...

Kalao dulu maso kat kg Baru... nak sahur lagi mudah dari berbuka... Yealah, tyme nak berbuka tu ramai punya orang... Melaut... Tapi time nak sahur ramai tu ramai... tapi menasik je...tapi banyak kedai yang bukak... Nak cari hidangan sahur tu konpem mudah ah... Tapi kat kajang ni... Mintak2lah dipermudahkan... Kaje2....

Esok kna pikir jalan lain lah.... Harap2 dapat sahur sesedap mungkin... Mcam kat umah... hu3.... (tak dapat kot)...

Masa kat kampung haritu... Aku sempat keluar denagn adik aku...(bukan biologically punya adik)... Ada sesutu yang buat aku respek dia tyme tu.... sEbelum ni kenal dia memang childish abes... Tapi sekarang ni, memang agak profesional skit... Matang skit... Untuk pengetahuan kalian, dia dlantik menjadi ketua pelajar sekolah dia... Siapa yang kenal dia konpem tak terjangka dia ada kredibiliti... Tapi mungkin tuhan perkenalkan suatu kehidupan baru membuatkan dia menjadi lagi matang dari biasa... Ada sesuatu yang buatkan aku rasa bangga pada dia... Lain hari aku tambah citer ni... tak lalat ah..

Keep up a gud work... bro!

p/s: Penulis tak tahu nak tulis ape... Dan mula mengantuk....

0 mau bicara juga..: